vrijdag 31 mei 2013

Cambridge

We gingen met school één dag naar cambridge. Op maandag vaarde we 's nachts heen en op dinsdag 's nachts terug. Rond 8 uur zijn we van boord gegaan en vanaf daar moesten we nog anderhalf uur rijden naar cambridge. Eerst hadden we een speurtocht en moesten we naar twee museums, super saai. Gelukkig waren we eerder klaar waardoor we in plaats van anderhalf, ongeveer vier uur hadden om naar winkels te gaan. Primark was super ver lopen, maar wel de moeite waard. Er waren heel veel leuke dingen, al heb ik er niet veel gekocht.

Drogist
Als eerst zijn we naar boots gegaan, daar hebben we rondgekeken en omdat ze daar geen sleek verkochten zijn we naar superdrug gegaan. Je kon 3 producten halen en maar 2 afrekenen! Je kon dus ook gewoon alles van verschillende merken nemen. Ik heb een barry m textured lakje gekocht die ik al een tijdje wilde. Ik heb een mooi mintlakje gekocht, het is nummer 4. Ik heb ook de rose gold blush gekocht die ik echt héél mooi vind. Daarbij heb ik nog de mascara van sleek meegenomen.
Primark
Zoals ik al zei heb ik hier niet veel dingen gekocht en wat ik heb gekocht is niet echt bijzonder. Ik zag wel leuke dingen, maar paste het allemaal niet, echt heel stom!
Ik moest nog een gewone basic skinny zwarte broek hebben, voor 9 pond heb ik hem maar meteen meegenomen. Al zag ik thuis dat hij bij mij niet helemaal skinny is, gelukkig groei ik nog waardoor ik hem binnenkort wel als skinny kan dragen.
Er hingen echt super veel leuke pyjama's, ik heb spijt dat ik er niet nog één heb meegenomen. Ik heb alleen een broek met donuts gekocht voor 5 pond en dat vind ik echt heel goedkoop.
Ik wilde eigenlijk nog een armbandje met 'love' erop en nu ik hem zag nam ik het meteen meet voor 2 pond! De andere armbandjes vind ik ook leuk. Ze zijn allemaal te groot, maar waarschijnlijk kun je ze heel simpel kleiner krijgen.
Toen ik al had gepast (waar het trouwens super rustig was, dus niet zoals in rotterdam. In Engeland is de primark volgens mij zo'n beetje als de H&M voor ons) zag ik dit leuke lange vest hangen. Ik had als eerder een lang vest gekocht, maar dan grijs en een heel ander model en deze beviel me goed. Ik heb hem mee genomen voor geloof ik 9 pond. Op de foto zitten er kreukels in, omdat ik hem al eens heb gedragen.
Tijdschriftenwinkel
Ik heb echt geen idee hoe deze winkel heet. Ik heb hier gewoon een flesje fanta gehaald voor de terug en een grote plastic tas. We moesten de hele dag met al onze spullen sjouwen. We konden dus geen koffers meenemen met onze kleding en toiletspulletjes, want dan moest je die de hele dag bij houden. Uiteindelijk bleek dus dat je het wel achter kon laten, maar bij mij ging dat niet omdat ik dan spullen los in de bus moest leggen. Ik had de rugzak mee van primark waar thuis en 's ochtends en 's middags niets mee aan de hand was. Totdat het keihard ging regenen aan het eind van de dag en ik met een papieren primark tas liep. Toen we in deze winkel stonden was mijn primark tas uit elkaar gevallen en vielen de spullen bijna uit mijn rugzak. Ik besloot een plastic tas te kopen voor 18 pence. Alles paste erin, hij was goedkoop en is super stevig. Ik heb er de rest van de dag mee gelopen en de volgende dag naar huis.
In die winkel heb ik ook nog een seventeen gehaald voor 2.75 pond. Ik ben echt super blij dat ik deze heb meegenomen, want ik vind het tijdschrift echt super leuk! Ik heb al geprobeerd er een abonnement op te nemen, maar er zijn wat dingen fout gegaan. Hopelijk gaat het alsnog lukken. Het abonnement is namelijk omgerekend maar €20,- voor een jaar én het naar nederland te sturen!

New Look
Nadat we moesten verzamelen kregen we opeens te horen dat we nog een uur vrije tijd hadden. Snel gingen we naar de New Look, maar eenmaal daar angekomen zeiden ze dat ze binnen 10min gingen sluiten. We konden niet passen en daarom zijn we bij de sieraden gaan kijken. Ik heb een witte bandeautop voor €4,- gehaald en leuke stickers voor op je iphoneknop voor €2,50. Het is heel handig dat er op het kaartje bij New Look ook de prijs in euro's staat.
Lush
Bijna alle winkels waren/gingen dicht, alleen Lush was nog open. Daar zag ik de lipscrub staan en zag opeens dat hij maar 5,25 pond was! Dat is omgerekend zo'n €6,-. Uit mijn hoofd zijn ze hier in Nederland rond de €10,- dus ik heb er meteen één meegenomen. Ik heb de smaak bubblegum genomen. In de winkel had ik afgerekend en toen liet ik het potje vallen, awkward. Ze waren heel aardig en ik mocht gewoon een nieuwe pakken.
Op de boot
Op de boot was nog een winkeltje met souveniertjes enzo. Daar heb ik zo'n telefoonhokje's sleutelhanger gekocht. Hij was geloof ik €3,10 en ik heb er ook een voor mijn ouders meegenomen. Zoals je ook op de foto ziet gaat het rode laagje er snel vanaf. Er was trouwens ook een super lekkere massage stoel op de boot! Als je ooit met Stena Line gaat moet je zeker de stoel uitproberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen